Tuesday, March 15, 2022

Uppsats om min favoritlärare

Uppsats om min favoritlärare



Han missar aldrig någon lektion. Jag gillar verkligen hennes klass. Just nu pluggar jag i 5:an, men saknar honom fortfarande väldigt mycket. Förmodligen vill varje lärare att eleven ska lyckas i framtiden, uppsats om min favoritlärare. Utbildning är en viktig del av mänskligt liv och här spelar lärare en viktig roll. Sanjay Sinha. Min favoritlärare.





Köp detta provpapper



Hem » Min favoritlärare. En lärare betyder mycket för sina elever, han spelar en extraordinär roll i våra liv från de tidigaste åren av utveckling till mognad. De formar oss och vår framtid därefter så att vi kan göras till en ansvarsfull medborgare i landet. Min favoritlärare är Rajni Mam, hon är också min klasslärare. Hon är en strikt lärare men väldigt rolig. Hon uppträder uppsats om min favoritlärare uppgifterna och projekten relaterade till klassen vid rätt tidpunkt utan dröjsmål. Jag gillar henne mycket eftersom hon försöker lära oss bra saker på väldigt enkla sätt. Hon guidar oss mycket väl under alla skol- eller mellanskoletävlingar inom dans, sport, utbildning etc.


Hon lär oss att dela saker i klassen som lunch eller andra viktiga saker bland sina kollegor. Hon följer mycket enkla och effektiva undervisningsstrategier för att lära oss alla ämnen. Jag saknar aldrig hennes klass och går på hennes lektioner dagligen. Efter att ha rensat begreppet ämne ger hon oss övningstext i klassrummet och får även hushållsarbetet gjort för huset. Förutom ämnen lär hon oss god moral och etikett som gör oss starkare i karaktären. Fast hon kommer inte vara vår lärare i nästa klass. Hennes undervisningsteknik kommer alltid att finnas med oss ​​och kommer att visa oss vägen till svåra situationer.


Hon är väldigt omtänksam och kärleksfull av naturen. Hon har varit guldmedaljör på universitetet och har fått högre utbildning. Hon kommer alltid att vara min bästa lärare. Geeta Goswami är min favoritlärare i skolan. Jag studerar i klass 4 och hon lär mig EVS Environmental Studies. Hon är en bra lärare, bryr sig mycket om oss och lär oss med enkla metoder. Kommer alltid i rätt tid i klassen och missar aldrig sin klass. Hon älskar mig väldigt mycket eftersom jag är hennes mycket disciplinerade och idealiska elev, jag följer alla hennes order och gör mitt klassarbete och hemarbete dagligen på ett rent sätt. Jag har aldrig varit sen eller frånvarande i hennes klass. Hon inspirerar oss att alltid följa den rätta vägen i livet. Till och med hon inspirerar oss att möta en mycket svår situation med mod.


Hon förklarar att vi aldrig ska bli besvikna i svåra situationer och hitta några enkla sätt att ta oss ur dem. Hon säger också till oss att aldrig tänka negativt och alltid tänka positivt eftersom det alltid är så här vi ska tänka och agera. Hon följer med oss ​​i en skolbuss till hennes hus där vi njuter av mycket genom att sjunga sånger och recitera dikter i bussen. Min favoritlärare var Mr. Uppsats om min favoritlärare Dutt som lärde mig Uppsats om min favoritlärare och matematik i 2 år när jag gick i klass 3 och 4. Han var bosatt i Varanasi men levde uppsats om min favoritlärare i närheten av skolan gjorde han sin högre utbildning från Banaras Hindu University. Han var mycket artig och snäll av naturen och visste väl hur man hanterade små barn i klassrummet.


Jag minns honom fortfarande för hans unika undervisningsstil. Han gjorde mina matematiska begrepp väldigt tydliga, jag minns fortfarande hans lärarmetod. Just nu pluggar jag i 5:an, men saknar honom fortfarande väldigt mycket. När jag behöver lösa några svåra frågor i mitt matematikämne träffar jag honom då och då. Han ser väldigt smart ut med en bra uppsats om min favoritlärare, glänsande ögon och blont hår. Närhelst våra idrottslärare var frånvarande hjälpte de oss också i idrotten, han har ett leende ansikte men är väldigt strikt i studierna. Han straffade alltid dessa elever med ofullständigt hushållsarbete. Han är känd för att ha mycket roligt under lektionstid, även om eleverna får bra betyg i hans ämnen. Han är uppsats om min favoritlärare lärare med god pedagogisk förmåga, uppsats om min favoritlärare, älskvärt temperament och gott sinne för humor, tålamod och naturlighet, uppsats om min favoritlärare.


Mrs Rashmi är min favoritlärare i 6:e klass i skolan, hon lär oss hindi och datorämnen i klassen, uppsats om min favoritlärare. Jag är inte så bra på hindi men gör mycket bra på datorer, hon hjälper mig mycket med att förbättra mitt hindispråk. Hon tar oss till datorlabbet för att göra oss tydligare och säkrare om datorer, när hon undervisar ber hon oss alla att vara tysta i hennes klass. Var också uppmärksam på sina svagare elever, hon gör det väldigt tydligt för alla om vilket ämne som helst och inspirerar oss att ställa frågor i hennes klass. Roterar också elevernas sittarrangemang varje vecka så att ingen lämnas svag och olycklig. Alla mina vänner gillar hennes klass och går dagligen. Hon stöttar några utsatta elever genom att ge tid efter lektionen, uppsats om min favoritlärare.


Hon hjälper oss också uppsats om min favoritlärare andra problem än studier. Hon inspirerar oss att delta i sporter eller andra tävlingar som hålls i skolan och hon ser bra ut med sitt leende ansikte och stödjande natur. i skolan. Ibland när ämnena är över, uppsats om min favoritlärare, hon delar med oss ​​om livets kampperiod, uppmuntrar oss att studera, hon är en mycket sällskaplig och lättsam lärare. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare Mrs. Sanjana Kaushik, hon bor nära skolans campus.


Hon är den bästa läraren på skolan och är omtyckt av alla mina vänner eftersom hon lär oss väldigt bra, ingen verkar tråkig i hennes klass eftersom hon skämtar mellan undervisningen. Jag gillar hennes strategier att undervisa i klassrummet, hon ber oss gå till ämnet hemma om vad hon ska lära ut i klassen nästa dag. Hon undervisar i det ämnet i klassen och ställer många frågor för att klara oss uppsats om min favoritlärare och hon ställer också frågor om samma ämne nästa dag. På så sätt blir vi väldigt tydliga med ett visst ämne, hon tar provet efter att ha undervisat två eller tre dagar senare.


Vi ställer frågor till henne i klassen eller går till hennes stuga utan någon rädsla. Hon säger till oss att fokusera på studierna och alltid be oss följa det som dina lärare säger i klassen om du verkligen vill ha framgång i livet. Hon stödjer sina svaga elever mycket och ber om duktiga elever att hjälpa sina svaga kollegor. Dessutom är hon en mycket uppmuntrande lärare som uppmuntrar oss inte bara i studier utan också i extraordinära aktiviteter. Hon pekar på en elev som klarar sig bra i skolan, uppsats om min favoritlärare, oavsett om det gäller akademiska eller sportaktiviteter, ger hon gratis undervisning till sina utsatta elever i sitt hem under en timme. TEACHERS DAY ESSAY MIN SKOLA ESSÄ MIN HOBBY ESSÄ MIN BÄSTA VÄN ESSÄ.


Varje elev gör mycket bra ifrån sig i det naturvetenskapliga ämnet i klassprov, hon är också vice rektor för skolan. Därför utför hon allt sitt ansvar mycket bra. Hon sköter renlighet och grönska i skolans lokaler. Hon ser aldrig seriös ut för att hon har ett leende ansikte, och gör oss glada i skolan som hennes barn. Hon sköter alla arrangemang i skolan under alla event eller tävlingar i skolan. Hon talar till alla elever mycket artigt och är väl medveten om att hon kan hantera alla svåra situationer på skolan.


Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Plastföroreningar är en typ av förorening som är skadlig för vår miljö, det är ett hot mot livet på jorden, plastpåsar borde förbjudas för att minska föroreningarna. Plastpåsar. Hem Uppsatstal Slogans Vanliga frågor. Lämna en kommentar Avbryt svar Kommentar Namn E-post Webbplats Spara mitt namn, uppsats om min favoritlärare, e-post och webbplats i den här webbläsaren för nästa gång jag kommenterar. Lämna detta fält tomt. Läs nästa artikel Uppsats om plastförbud Plastföroreningar är en typ av förorening som är skadlig för vår miljö, det är ett hot mot livet på jorden, plastpåsar bör förbjudas för att minska föroreningarna.





uppsatser om skolan



När föräldrarna vill ge feedback om barnen går de alltid till vår klasslärare istället för att gå till rektorn. Ibland misslyckas jag med att lämna in mina läxor. Utan att bli arg som andra lärare lyssnar hon alltid på mitt problem och min situation. Utan att ge fysisk bestraffning råder hon mig. Hon är en stor människa. Närhelst hon undervisar oss känner vi oss välsignade. Vi tycker att klassen borde ta längre tid. På grund av henne får 80 procent av eleverna i vår klass mer än 90 poäng av Hon föreslår alltid en ny engelsk bok som kommer ut på marknaden. Hon visar oss alltid användbara engelska videor.


Jag tror att jag inte kommer att få en bättre lärare i mitt liv än henne. Hon är ett sant ideal. Hon säger alltid till oss att inte glömma henne efter skolan och vi säger att vi inte kommer att komma ut ur skolan på ett humoristiskt sätt. Men innerst inne känner vi att vi kommer att sakna henne. Hennes föreläsningar, hennes sätt att prata, hennes värdefulla livsläxa, allt. Jag vet att efter att ha gått skolan kommer det att bli svårt att hitta en lärare som henne. Ändå kommer många av hennes tidigare elever och besöker henne väldigt ofta. De berättar fascinerande historier om deras skolliv med vår lärare. De berättar hur de var irriterande. Ändå, Ms. Gupta gav dem aldrig fysisk bestraffning. Jag är säker på att efter skolan kommer jag inte att se någon som hon. Hon är idealisk för alla.


Jag har aldrig sett en så inspirerande och motiverande personlighet i mitt liv hittills. Jag beundrar henne och kommer alltid att försöka vara som henne och följa lektioner som hon lärt ut. Vi är alla tacksamma för henne. Jag kommer aldrig att glömma ett så värdefullt bidrag till mitt liv. Hon kommer att vara min favoritlärare i hela mitt liv. Min favoritlärare är Mrs. Usha, vår lärare i naturvetenskap. Hon är också vår klasslärare. Faktum är att alla i klassen tycker väldigt mycket om henne. Usha kan sitt ämne mycket väl. Under hennes ledning och patientvård har även de svagaste eleverna förbättrat sin Science. När jag gick in i standard åtta brukade jag hitta på att skriva vetenskap och kemiska formler vilket är väldigt svårt, men Mrs. Usha fick allt att låta så enkelt att jag nu inte har några svårigheter med att skriva formler.


Usha är väldigt artig och snäll. Hon är också bestämd och tolererar inte odisciplin. Ändå klarar vi oss bra inom vetenskap. Jag har blivit bättre bara på grund av henne. Hon genomför också många formelspel och frågesporter i klassen för att memorera formeln på ett enkelt sätt. Hon gjorde naturvetenskapliga ämnen så lätta att jag leker med formeln. Hon använder många bilder och diagram för att förklara saker för oss. Hon berättar också intressanta historier. Det här är den del vi gillar bäst. Hennes förklaring ger oss en bra uppfattning om ämnet. Vi gillar alla att gå i hennes klass, och vi saknar sällan hennes klass. Usha gör ett kapitel, gillar en berättelse och presenterar över oss, sättet hon förklarar oss på är så intressant att vi glömmer att det är en del av lektionen. Nästa år när vi går till den nionde standarden kommer hon inte att lära oss vetenskap, och vi kommer alla att sakna henne.


Men hon har lagt grunden för oss som kommer att finnas med oss ​​hela livet. Hon är som min mamma som hjälper mig mycket. Läsarinteraktioner Kommentarer Jag gillar det. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till sekundär meny Hoppa till primär sidofält Hoppa till sidfot HEM KONTAKTA OSS Alla uppsatser JEE Huvudinnehållsförteckning. Han har gett oss en komplett plan för trädgården. Alla elever arbetar med detta projekt. Han är vår ledare. Vi har tagit med många blomväxter. Han är också en bra idrottsman. Han följer med oss ​​på fältet ibland. Han lär oss hur man spelar bättre cricket.


På sin tid var han en bra cricketspelare. Hans slagfärdighet är fortfarande fantastisk. Han kan slå mycket bra. Inklusive alla dessa saker älskar han att läsa böcker på sin fritid. Och han rekommenderar böcker att läsa. Han är den viktigaste personen i mitt liv. Han har så många bra och positiva bidrag till mitt liv. Utbildning är en viktig del av mänskligt liv och här spelar lärare en viktig roll. De lär barnen om livet och ger verklig utbildning. Lärare är en mycket speciell del av vårt liv. Vi får en utbildning på grund av dem. Men vissa lärare är väldigt speciella och de gör ett stort inflytande i vårt liv.


Det finns några lärare som inspirerar oss att göra något stort. Jag har en väldigt speciell lärare i mitt liv och jag ska prata om henne här. Tania Khan är min favoritlärare i skolan. Hon är en 35 år gammal dam. Hon är vår klasslärare och lär oss engelska. Hennes engelska accent är mycket ren och hon kan prata engelska oavbrutet. Engelska var det svåraste ämnet för mig, men nu med hennes rätta vägledning är jag bra på det här ämnet. Hennes undervisningsstil är unik. När jag gör mina engelska läxor känner jag att jag gör något väldigt intressant. Hennes förklaringsförmåga är stor. Hon kan förklara nästan allt på ett roligt sätt. Hon är en söt och kärleksfull kvinna. Hon blir aldrig elak mot oss i klassrummet. Hon är en disciplinerad dam med punktlighet.


Hon älskar eleverna som är punktliga. Ibland pratar hon om fritidsaktiviteter och lär ut våra moraliska värderingar och goda vanor. Hon berättar för oss hur vi ska ta hand om vår hälsa och hålla oss snygga och rena. Dessa tips och lärdomar är mycket viktiga i vårt liv. Bara ett fåtal lärare pratar om dessa saker. Det finns så många anledningar till att hon är min favoritlärare. Den främsta anledningen är hennes personlighet. Vi är alla imponerade av hennes fantastiska och djärva personlighet. Hon är väldigt medveten om sitt mode och sitt utseende. Hon är en av de vackra damerna i skolan. Det finns så många andra anledningar också. Hon är väldigt disciplinerad och hon lär oss att vara disciplinerade. Hon hjälpte hela klassen att göra sin dagliga rutin så att vi kan hantera vår tid på ett bättre sätt.


Hon är en fantastisk talare. De flesta i skolan älskar henne mycket. Hennes inspirerande ord är väldigt bra för oss. Vi får fler önskemål om att studera och få bättre resultat. Hon har en bättre kontakt med våra föräldrar. Hon vägleder föräldrarna om hur de ska behandla barnen och få bättre resultat. Föräldrar tycker också mycket om henne. Sammantaget är hon en perfekt lärare för skolan och alla älskar henne. Hon är en duktig sångerska och hon sjöng några sånger ibland i skoltillställningarna. Hennes presentationsförmåga är fantastisk och hon presenterar olika funktioner i skolan.


Hon har stor kunskap om olika ämnen. Hon är en stor motivationskälla för hela skolan. Jag vet att alla har olika typer av val men i mitt fall, Mrs. Tania är den bästa läraren för mig. Jag tycker mycket om hennes klass. Och jag tycker att hon är den mest perfekta läraren i skolan. Lärare spelar en viktig roll i vårt liv. I vårt studentliv går vi igenom olika typer av lärare som har ett starkt inflytande på våra liv. Vissa lärare är väldigt speciella och annorlunda. Vi tilltalar dem som favoritlärare. De medför vissa förändringar i vårt tänkande och liv. De har alltid några extraordinära talanger.


Idag ska jag prata om min favoritlärare från gymnasiet. Jag har många lärare som var speciella och jag kan berätta om de bästa lärarna i mitt liv. Men här ska jag prata om en enda person och han är väldigt speciell. Sanjay Sinha. Han är 45 år gammal. Han lär oss engelska i skolan. Engelska är alltid mitt favoritämne och jag planerar att studera engelsk litteratur i framtiden. Sanjay har en djärv personlighet och han har en bra kontakt med klassrummet. Det bästa är att han är vår klasslärare också. Vi måste börja skolan med hans klass. Han är väldigt bra på sitt ämne. Hans undervisningsmetod är väldigt unik, så jag gillar att läsa mer och mer.


Han bryr sig verkligen om sina elevers utbildning. Sanjay är min favoritlärare och det har några anledningar bakom sig. Först och främst älskar jag hans undervisningsmetod mycket. Ärligt talat, när han är i klassen är hela klassen tyst och koncentrerar sig på honom. Det är hans speciella kraft. Han kan fånga all uppmärksamhet och göra klassrummet intressant och roligt för oss. Även de svaga eleverna kan lätt lära sig sina lektioner genom hans riktlinjer. Han älskar sina elever och han bryr sig om dem. Det är färre lärare som gör det. Men han är alltid exceptionell. Han har regelbundet möten med föräldrarna och vägleder dem om hur man får bättre resultat från ett barn.


Han har ett enormt tålamod som har gjort honom väldigt speciell. Det är väldigt enkelt för honom att ta kontroll över sin hand. Han är en annan personlighet i hela skolan. Hans talfärdighet är mycket unik och intressant. Han har många vackra talanger och färdigheter som denna.

No comments:

Post a Comment