Friday, January 28, 2022

Att skriva en beskrivande uppsats

Att skriva en beskrivande uppsats



Eller varför inte snålt istället för billigt? Generera dina APA-citat gratis! För det andra, definiera ämnet. Använd bildspråk, sensoriska detaljer och starka ordval skriva en beskrivande uppsats skapa en minnesvärd beskrivning. Förklara hur saken luktade, kändes, lät, smakade eller såg ut. Skriv dina papper för folk som ska läsa det och se till att du använder rätt ord och rätt meningar för att dra deras uppmärksamhet.





Webbplatser för essäförfattare och hur de fungerar



Den här sidan presenteras av OWL vid Purdue University. När du skriver ut den här sidan måste du inkludera hela det juridiska meddelandet. Alla rättigheter förbehållna. Att skriva en beskrivande uppsats material får inte publiceras, reproduceras, skriva en beskrivande uppsats, sända, skriva om eller omdistribueras utan tillstånd. Användning av denna webbplats innebär att du accepterar våra villkor för rättvis användning. Diskurssätten—Exposition, Beskrivning, Berättande, Argumentation EDNA—är vanliga pappersuppgifter du kan stöta på i dina skrivarklasser. Den beskrivande uppsatsen är en genre av uppsats som ber eleven att beskriva något - föremål, person, plats, erfarenhet, känsla, situation, etc.


Dessutom tillåter denna genre en stor konstnärlig frihet vars mål är att måla en bild som är levande och rörande i läsarens sinne. Man kan ha nytta av att ha denna enkla maxim i åtanke: Om läsaren inte tydligt kan bilda sig ett intryck av det du beskriver, försök, försök igen! Om din instruktör ber dig att beskriva din favoritmat, se till att du skriver ner några idéer innan du börjar beskriva den. Till exempel om du väljer pizza, skriva en beskrivande uppsats, du kan börja med att skriva ner några ord: sås, ost, skorpa, pepperoni, korv, kryddor, varm, smält, etc. När du har skrivit ner några ord kan du börja med att sammanställa beskrivande listor för var och en.


Det betyder att ord väljs noggrant, särskilt för deras relevans i förhållande till det du avser att beskriva. Varför använda häst när man kan välja hingst? Varför inte använda stormande istället för våldsamt? Eller varför inte snålt istället för billigt? Kom ihåg att om du beskriver något måste du vara tilltalande för läsarens sinnen. Förklara hur saken luktade, kändes, lät, smakade eller såg ut. Försköna ögonblicket med sinnen. Om du kan beskriva känslor eller känslor relaterade till ditt ämne, kommer du att ansluta skriva en beskrivande uppsats läsaren på ett djupare plan. Många har känt skriva en beskrivande uppsats förlust i sina liv, eller extatisk glädje eller mild självbelåtenhet. Använd denna känslomässiga reservoar för att uppnå din fulla beskrivande potential.


Ett av dina mål är att framkalla en stark känsla av förtrogenhet och uppskattning hos läsaren. Om din läsare kan gå ifrån uppsatsen och sugen på just den pizza du just beskrev, är du på väg att skriva effektiva beskrivande uppsatser. Det är lätt att hamna i ett osammanhängande tumult av känslor och sinnen när man skriver en beskrivande uppsats. Du måste dock sträva efter att presentera en organiserad och logisk beskrivning om läsaren ska komma bort från uppsatsen med en övertygande känsla för vad det är du försöker beskriva. Hitta information För Hitta information För akademiker Antagning Aktuella studenter Friidrott Om Karriärer Blivande studenter Forskning och partnerskap Snabblänkar Ansök Nyheter President Butiksbesök Ge akut. Purdue Online Writing Lab College of Liberal Arts. Writing Lab Purdue OWL Research Kontakt Webbkarta.


Allmänt skrivande Akademiskt skrivande Uppsatsskrivning. Välkommen till Purdue OWL Den här sidan presenteras av OWL vid Purdue University. Sammanfattning av beskrivande essäer: Diskurssätten—Exposition, Beskrivning, Berättande, Argumentation EDNA—är skriva en beskrivande uppsats pappersuppgifter du kan stöta på i dina skrivlektioner.





exempel på orsak och verkan för college



Från sin abborre kan han vaka över sitt lilla kungarike och hålla ett öga på grannarna. Därmed är jag ensam kvar med fisken, vars hela värld är dammen vid mina fötter. Fisken utforskar dammen varje dag som för första gången, provocerar och inspekterar varje sten. Jag känner ibland likadant med att sitta här i trädgården; Jag känner platsen bättre än någon annan, men när jag återvänder känner jag mig fortfarande tvungen att uppmärksamma alla dess detaljer och nyheter – en ny fågel som sitter i trädet, gräsets tillväxt och rörelsen hos insekterna som den skyddar... När jag sitter ute i trädgården känner jag mig lugn. Jag känner mig hemma. Och ändå känner jag alltid att det finns mer att upptäcka. Gränserna för min trädgård må vara små, men det finns en hel värld i den, och det är en jag aldrig kommer att tröttna på att bo i.


Den viktigaste skillnaden är att en berättande essä är designad för att berätta en komplett historia, medan en beskrivande essä är avsedd att förmedla en intensiv beskrivning av en viss plats, objekt eller koncept. Berättande och beskrivande uppsatser gör att du båda kan skriva mer personligt och kreativt än andra typer av uppsatser, och liknande skrivfärdigheter kan gälla för båda. Låt en språkexpert förbättra ditt skrivande. Kontrollera ditt papper för plagiat om 10 minuter. Gör kontrollen. Generera dina APA-citat gratis! APA Citation Generator. Få feedback om språk, struktur och formatering Professionella redaktörer korrekturläser och redigerar din uppsats genom att fokusera på: Akademisk stil Vaga meningar Grammatik Stilkonsekvens Se ett exempel.


Jag känner ibland likadant med att sitta här i trädgården; Jag känner platsen bättre än någon annan, men när jag återvänder känner jag mig fortfarande tvungen att uppmärksamma alla dess detaljer och nyheter – en ny fågel uppflugen i trädet, gräsets tillväxt och rörelsen hos insekterna som den skyddar... Sitter. ute i trädgården känner jag mig lugn. Hur kommer jag på ett ämne för min beskrivande uppsats? Är den här artikeln till hjälp? Jack Caulfield Jack är en britt baserad i Amsterdam, med en MA i jämförande litteratur. Han skriver och redigerar för Scribbr, och läser mycket böcker på fritiden. Andra elever gillade också. Det är en personlig och kreativ typ av uppsats som testar din förmåga att skapa en tydlig och engagerande berättelse. Hur man skriver en litterär analysuppsats En steg-för-steg-guide Litteraturanalys innebär att noggrant studera en text och diskutera hur mening förmedlas genom saker som bildspråk, ton och perspektiv.


Hur man skriver en expository essä En expository essä ger en förklaring av ett ämne. Vad är ditt plagiatpoäng? Deadline närmar sig, fortfarande har du inte gjort något för att utföra uppgiften din lärare hade gett. Sedan bestämmer du dig för att be en kompetent person att göra pappersarbete åt dig och skriv i sökmotorn "skriv min uppsats åt mig". Överraskande nog dyker en lång lista med webbplatser upp framför dina ögon. Innan du väljer den bästa tjänsten för uppsatsskrivande vill vi ge dig några tips om hur du gör det. Titta först igenom recensioner, läs om författare, studera användarvillkoren. För det andra, definiera ämnet. Är det något specifikt eller vanligare? Alla uppsatsförfattare har olika erfarenhet och kunskap.


Tveka inte att fråga om diplom eller intyg, om du vill vara säker på att din uppsats är korrekt skriven. Människor som anställs för att skriva uppsatser för pengar har vanligtvis examina och examensbevis. En pålitlig webbplats kommer inte att tilldela en okvalificerad författare att arbeta med uppsats. Innan de skickas till kundarbete kontrolleras noggrant för plagiat. Det är viktigt för varje högskoleuppsatsskrivande, eftersom professorer studerar alla pappersarbeten noggrant. En bra hemsida ger också möjlighet att kontakta författare för att göra ändringar vid behov.


Kundorienterade tjänster är generösa i fråga om bonusar, rabatter och förmåner. Med ett par framgångsrika verk kommer du inte att ställa frågor som 'Var hittar du en författare för att skriva min uppsats? En skuldkänsla fångar ibland en kund efter att ha lämnat in en annans arbete. Tekniskt sett tillhör uppsatsen dig och ingen författare skulle göra anspråk på rättigheter för den. Om du inte kan skriva en uppsats själv av någon av anledningarna kan du läsa den innan du ger den till läraren. Detta kommer att hjälpa dig att bekanta dig med ämnet, förstå argument, lära dig huvudidén. Och glöm inte att om du har några förslag eller scheman kan du dela dem med författaren, så det kommer att vara en del av dig i det arbetet.


Skolsökningsverktyg Dagens skolor Studentframgångsberättelser Studera i Kanada Ansök nu. Dagens skolor Truckee Meadows Com Joliet Junior Colle O'Gorman High Schoo Placentia-Yorba Lin

No comments:

Post a Comment